Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Mål for samspil mellem SFO´ens pædagogiske aktiviteter, skolens undervisning og samarbejde mellem skole og hjem

I det overordnede mål står der nævn at skole og SFO skal bestræbe sig på at skabe sammenhæng og kontinuitet i børnenes læringsmiljø. 

I Hejnsvig oplever vi at det har en stor fordel for eleverne at de møder de samme voksne i skole som i SFO. Det skaber tryghed for alle parter. Der er samtidig en tæt dialog mellem personalet, så vi hele tiden forsøger at understøtte barnet i at det oplever en hel dag på Hejnsvig skole, uanset om de opholder sig i skole eller SFO.

Efter morgenSFO følger vi børnene til undervisning, så vi kan nævne for lærerne hvordan dagsformen er for det enkelte barn i dag, og hvis der har været udfordringer fra morgenen af. Samtidig har nogle elever mulighed for at vente i SFO til deres voksne i klassen møder ind, og så blive hentet af kendte voksne til skole, dette er med til at sikre os at børn ikke kommer ud i nogle situationer som kan være udfordrende for den enkelte i overgangen

Vi har indført indtjekning i klyngen, hvor alle SFO-børn mødes af en kendt voksen, som kan spørge til deres skoledag, og gå i dialog med dem om hvad de kunne tænke sig at lave i SFO i dag.  Her har lærerne også mulighed for at vende forbi, og give besked i forhold til hvordan skoledagen er gået.

Vi har valgt at anvende de samme lokaler og udeareal i skole og SFO. Dette er også med til at skabe genkendelighed for det enkelte barn.

Det gode samarbejde er også med til at bygge bro mellem hjem og institution. Der er nogle forældre der tager kontakt tidligt og sent i SFO og lige så er der nogle der tager kontakt i skoledelen. Vi har et fælles ansvar for at disse areaner hænger sammen

Dokumenter